Ikviens, kas ir sataisījis savu mājas lapu vai, piemēram, interneta veikalu, jau ir saskaries ar tāda veida terminu kā seo stratēģija. Pat, ja Jūs pirmo reizi redzat abreviatūru “SEO”, kas apzīmē mājas lapu optimizāciju priekš meklēšanas pārlūkiem, intuitīvi tiek uzminēts paša jēdziena nozīme. Tad tiešām – kas ir seo? Vienkāršiem vārdiem, iedomājaties, ka esat sataisījis sev tīmekļa resursu – vietni, kā arī Jūs gribat, lai cilvēki to atrastu un apmeklētu. Konkrēti šim nolūkam tiek izmantota SEO mājas lapas optimizācija. Viennozīmīgi tā ir sava veida stratēģija, kurā apvienots darbību komplekss, kurš noved jau pie tā, ka tieši Jūsu lapa tiek līdera pozīcijās meklēšanas programmās.

Uzzini vairāk – http://epadomi.lv/kas_vertigs/bizness/25112020-vai_seo_optimizacija_ir_joma_kura_verts_i

SEO vēsture un attīstība

Vienlaicīgi ar meklēšanas programmu parādīšanos senajos 90. gados daudzi lietotāji izprata, kad viņiem ir jāizpēta meklētājprogrammu darbības algoritmi, lai palielināt trafiku, kā arī klientus saviem resursiem. Tajā periodā uzradās sapratne par to, kas ir SEO un priekš kam tas ir nepieciešams, pie tam uzradās tāda profesija kā “seo speciālists” – tie bija cilvēki, kas profesionāli nodarbojās jau ar vietņu seo optimizāciju. Šinī periodā pamatā pietika ar SPAM veidīgu tekstu, kas pārsātināts ar atslēgas vārdiem, lai atrastos augstās pozīcijās.
1998. gadā google meklētāja programma izdeva PageRank algoritmu, kurs pilnīgi visu izmainīja. Līdzīgi kā Google, tad arī Yandex gadu vēlāk – 1999.g. izstrādāja TIC algoritmu. Šie algoritmi bija viens otram līdzīgi un balstījās uz lapas svaru. Lielu apjomu sāka ieņemt pašas mājas lapas optimizācija.
Kopš 2012. gada meklēšanas programmas ir sākušas pamatīgu karu ar linku spamošanu. Viss sākās ar Google Penguin algoritma ieviešanu 2012.g. Tad 2014. gadā Yandex paziņoja, ka pilnībā atspēkoja saites ietekmi uz reitinga formulu, pie tam 2015.g. izlaida Minusinsk filtru, kurš sodija mājas lapas bloķējot tās par surogātpastu.
Pēc 2015.g. ikviens seo speciālists jau saprata, ka spēles noteikumi jau ir pavisam mainījušies. Šobrīd ir deklarēti vairāk nekā astoņi simti faktori, kas ietekmē pozīcijas reitinga formulā. Taču vienīgā metode, kā var mūsu laikmetā sasniegt meklēšanas rezultātu TOP-10, jau ir nepārtraukts kā arī grūts darbs lapā, kura pamatā būs pārdomāta seo stratēģija.

Kur pastāv tāda veida mārketinga aģentūra, kura ļaus tikt TOP-3?

Tad, kad Jūs meklējat kādu tieši, kam būtu iespējams uzticēt savas mājas lapas optimizācija un reklamēšana, pats svarīgākais būtu atcerēties, ka šis process būtu jāizdara labai komandai vai seo speciālistam. Ir daudzi veidi, kādā veidā tos atrast un tad organizēt sadarbību. Paši cilvēki uzskata, kad atsevišķs seo speciālists varētu darboties strādāt pie viņiem firmā, taču to parasti izvēlas tieši tie īpašnieki, kuri diezgan šauri domā un nevar saredzēt kopējo priekšstatu par darbu un tā īsti nesaprot, kas ir seo vai digitālais mārketings kopumā. Šajā gadījumā pamata arguments ir tāds, kad pilna laika seo speciālists darbosies vien pie sava darba devēja projekta. Bet šādam lēmumam būs daudzas ne pārāk pozitīvas sekas – tāds speciālists daudz maksā, viņam jāsniedz prēmijas un atvaļinājumi. Bez šaubām, lielai kompānijai ir ienesīgi, kad tā sastāvā darbojas sava veida digitālā mārketinga aģentūra ar saviem speciālistiem. Taču pārējiem labāk sameklēt, kāda tieši reklāmas aģentūra būs piemērota viņu budžetam un mērķim. Šajā gadījumā speciālista pienākumos būs tieši pils seo stratēģija un audits, pēc kā tiks veikta pilnveidošana un, ja būs vajadzīgs – mājas lapas izveide. Jau var pat censties uzzināt, cik ienesīga būs google reklāma un pelnīt vēl ar citiem veidiem.